Mitt namn är Jonas

Urban Cat pratar i sin blogg om karma och jag kan inte annat än att hålla med. Jag satt just som mest och funderade på vad det är som gör att man vissa morgonar vaknar upp utvilad och glad medan andra morgnar känns som om man vaknat upp till ett helvete.

Så slog det mig att det finns ett klart samband mellan hur jag lever mitt liv och hur jag mår. Så klart, det borde man ju förstå utan att ens tänka på det hela. Har jag druckit, skjutit upp något viktigt eller inte tagit tag i nått som jag måste göra så är det ju klart att jag mår dåligt. Men om jag håller mig nykter, ser till att alla räkningar är betalda i tid, håller vad jag lovat människor så mår jag bra eller i alla fall bättre.

Trots att jag har min sjukdom, ångesten, så finns det mycket jag själv kan göra för att må bra.

Kanske dags att börja leva så då.

Kommentarer
Postat av: urban cat

Som sagt; Karma is a bitch!

Skumt att de e så svårt att göra det man VET är bra för sej själv (å andra!), jag behöver lixom dagligen påminna mej om det!

Glömmer jag det, så VIPS kommer den destruktiva sidan av Catten å tar över hela planen!

Välmående är en färskvara, helt klart!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback