Trött, fet och nere. Vilken toppenkille va?

Nä. Jag har ont i skallen, det regnar ute och jag är så låg man kan bli utan att det ska kännas sjukligt. Som tur är så är jag rejält trött med så jag funderer på att bara gå och lägga mig för att sova bort allt. Domna bort, somna in i några timmar och kanske vakna på bättre humör. Få drömma goda drömmar och inga maror som jag drömde i natt.

Eller så skiter jag i allt, sätter mig på en stol i köket och tittar ut på Viskan medan blodet pulserar i mina öron. Igår var trycket lite lägre och även pulsen lite lägre, men jag ligger fortfarande alldeles för högt i både blodtryck och puls för att jag ska känna mig nöjd med det. Det sliter hårt på hjärtat att pumpa så fort hela tiden, när man hela tiden ligger över 100 i puls fast man vilar. Tur vi har starka hjärtan i min familj. Vårt öde dikteras istället av Herr Cancer som hemsöker oss och då och då plockar en av oss. Uscha, det vill jag inte ha. Jag måste sluta röka. Snart.

Nä, jag vet inte vad jag ska göra riktigt. Spänd som en fiolsträng, nu hade det suttit bra med en massage av axlar och nacke och rygg. Men man kan inte få allt man vill ha säger de. Fast det vore roligt om man fick nått någongång. Fast nu tar jag i igen. Jag har mycket i livet att vara glad över, det vet jag. Men det tar emot sådana här dagar att koppla om hjärnan till att tänka positiva tankar och lägga om sitt känsloläge.

Tja, det får bli en kopp kaffe till och en cigg, sen får jag se vad jag gör med den här dagen. Det känns hela tiden som om jag glömt något men jag kan inte komma på vad det är. Får gå igenom mina räkningar och se så att det inte är en sådan jag har glömt att betala. Nått är det i alla fall. Tja, det visar sig väl om det nu är så.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback