Tur med panten

Ah, vilken lättanad. JAg lämnade ju in mina ärvda ringar på panten i vintras, sen hade jag ingen möjlighet att lösa ut dem eller låna om på dem. SÅ jag trodde de var borta för evigt och det har gått och gnagt på mitt samvete en längre tid. Men nu fick jag ett brev från panten där jag blev erbjuden att lösa ut eller sätta om lånet och det ska jag givetvis göra. Den ena ringen fick jag från min far när jag fyllde 18 och har tänkt att min äldsta son skulle få den nu när han fyller 18 om någon månad. Vilken lättnad.

SÅ det är bara att sätta sig på mopeden och omsätta lånet, kosta vad det kosta vill. Sen får jag se om jag kan spara ihop lite så jag kan lösa ut dem efter det.

Ibland har man tur i livet.

Kommentarer
Postat av: Miss Borderline

Va bra!! Men dom brukar nog va schyssta och skicka ut en påminnelse innan dom lägger ut på försäljning tror jag. Själv har jag ju all pant ute sen i början av juni eller nåt....jag brukar skojja med killarna på panten å säga att "japp, nu ska dom få komma ut och lufta sig en liten stund" när jag hämtar ut det, för jag brukar ju tyvärr aldrig ha mitt guld ute några längre stunder.....kanske lite lätt knäckande att man i en storstad som Gbg inte behöver visa leg på Pantbanken höhö?! Nåja, jag håller mig iaf till samma pantbank, finns säkert såna som i mitt läge skulle "valsa runt" bland stadens pantbanker för att slippa skämmas haha!

Postat av: Miss Borderline

Va bra!! Men dom brukar nog va schyssta och skicka ut en påminnelse innan dom lägger ut på försäljning tror jag. Själv har jag ju all pant ute sen i början av juni eller nåt....jag brukar skojja med killarna på panten å säga att "japp, nu ska dom få komma ut och lufta sig en liten stund" när jag hämtar ut det, för jag brukar ju tyvärr aldrig ha mitt guld ute några längre stunder.....kanske lite lätt knäckande att man i en storstad som Gbg inte behöver visa leg på Pantbanken höhö?! Nåja, jag håller mig iaf till samma pantbank, finns säkert såna som i mitt läge skulle "valsa runt" bland stadens pantbanker för att slippa skämmas haha!

2008-08-11 @ 13:03:25
URL: http://jonna2.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback