Bortglömd men ihågkommen

20 000 blir av med sjukförsäkring


Vad fan är det som händer? Har alla blivit galna? Vad är det för monster som bor i folket nu för tiden? Finns det inget annat än den egna bekvämligheten och skattekontot i huvudet på folk? Vill alla detta verkligen?

Jag själv är trygg, jag tillhör de som är för sjuka för att jobba. Men låt mig också berätta att det inte är lätt att få den ersättningen som jag får. Folk, ja just du, verkar tro att det bara är att knata till doktorn så blir man långtidssjukskriven. Ungefär som när man får flunsan i januari. Sorry, det är inte så enkelt. Man ska igenom en massa nålsögon innan man kan andas ut. Det är den egna doktorn, försäkringskassans doktorer, försäkringshandläggaren och dess chef, och hans/hennes chefer i sin tur. Det är inte så förbannat enkelt som en del tycks tro.

Ja, jag är förbannad. Tvärilsk. Folk, ja du, tycks tro att man blir bidragstagare för att det är så förbannat kul och intressant och spännande. Men det medför ju bara ett liv i ensamhet och skam eftersom det finns sådana som du, ja just du, som tycker att det där med att gå hemma hela dagarna verkar ju himla trevligt. Du ser framför dig en ändlös räcka av dagar där du gör en massa kul saker hela tiden, saker du inte hinner med nu när du jobbar. Sorry, så jävla kul är det inte.

Ja jag är arg. Jag blir så arg på alla idioter som tycks tro att jag väljer bort ett socialt liv med arbetskamrater, vettiga uppgifter och social status bara för att jag är lat. Visst är jag lat, men det är inte därför jag går hemma. Det finns ingen diagnos som heter "lat". Men däremot har jag en satans massa diagnoser som skulle få dig att kräkas bara genom att genomleda den en endaste dag.

Ja jag skriver till just dig, som sitter och tänker fula tankar om att "visst vore det trevligt att gå hemma hela dagarna". NEJ, säger jag. Det är inte det minsta trevligt. Jag vill också vara delaktig i livet. Vill också göra någon skillnad. Inte bli påhoppad för att jag är sjuk.

Men det blåser kallt i landet Sverige nu. Jag har ändå tur, som är försörjd. Det finns många, många därute som är sjuka och som behöver hjälp och råd men som inte får något. Jag klagar inte på mitt liv, men jag blir förbannad när jag blir påhoppad för att jag inte är stark. Då blir jag starkare än du kan tro att jag kan bli. Då jävlar åker du på en snyting.

Kommentarer
Postat av: bjorn





www.vitgulworld.blogspot.com



youth festival Catholics agree = distribute Danish sausage with bread (fee) and condoms (free) when påvestolen may pay compensation to western law (genocide in Africa as an infantile can figure out = wildfire in af as a condom could be saved - "condoms for africa ")

And teach children and adolescents = when infants are infected with AIDS

'exercise pill'

http://www.signonsandiego.com/news/business/biotech/20080801-9999-1n1gene.html





skitstövlar = bush way he was with a pole (shifting into the gate) with a bottle of which are replaced every now and then (diet, etc.)

world leaders who go to hell

little spirits of the view that Bob and go - fun, see, I mean

punishment and warning



fp-had a louse, but it was so mkt split in the party so different factions dissolved and opposing each other so it went to end up in smoke it all and then, it was not party någotmera and it became bankrupt and also broke

take advantage of many fine tusenlappar as it has in old age





Just as "Italians" spagettimaffia on the mouth and spoil the tab and

easy money that Milan = switch on småtjejer (known in the media a long time,

reportage, etc.) and "villa discretion idiot a'la medici"

Shot Put in the heads of many murderers, vatikanskistövlar and hypocrites

Laugh out skitstövlarna as Life words = skrattfest the packet and "over

Law "Berlusconi idiot (EU korruptionsregler bla recently in Bul think

I). Exploit every single contribution and the "wolf in fårakläder."



Ang Ulf Ekman

This is a damned sham. If you have a minimum of experience and insight.

Tex television podium for the elections with Alf Svensson and laughed at Göran

Persson (and himself arbetarintervju and "boasting of it").

In the circumstances, "went to the U.S. and studied for a pastor / priest" and 80-t nyl

spirit of bla contempt for physical disability (wikipedia electricity etc., that bluff

interpreters' disease is evil ").

Religionsförbudsandan of the Basic Law for example tillhörighetsförbud

(children's etc in the Swedish church).

Uppsala etc and triggning elements in the environment (ärkebiskopsstift etc)

Would väck course, as well as the monarchy for a long time ago

SEN DÖMA AND NOT ALL OF A SKITSTÖVEL SKULL - I mean, so it strikes the

immigrants, criminals and the general public, etc.

But Christians and religious - make use of course, blah contribution, society, etc. for

something that is not true (the best practices, the third task of

University College).

Poiis and military to protect the country after all the internal threat.

I think it is that - like many scientists, etc.

Say "Jesus is and call ..." (eternal life) we must of course have strong reasons, posiitoner

as it was before - the death penalty

in the past (when the religion was not a private matter or easy).

See, democracy (majority) do not want detunderagenter mm would simply

liquidate / dead skitstöveln UlfEkman.

Larger bluff in Sweden.

Quotes like "do not like when it clinks but when it rustle."

In a Christian context leeende wolf in fårakläder. Sen personlighetspsykologigranska and

assess the life of evil (skitstövlarna, known for it).

Relations with the Russians and Israelis ...

2 cases of fraud (the house 6.6 million, as has been said and nothing in the U.S. that I

read on jinge - do not read more into the University of electricity etc.).

Several of offence on the economic front (right in rem, etc.).

Just as "Italians" spagettimaffia on the mouth and spoil the tab and

easy money that Milan = switch on småtjejer (known in the media a long time,

reportage, etc.) and "villa discretion idiot a'la medici"

Shot Put in the heads of many murderers, vatikanskistövlar and hypocrites

Laugh out skitstövlarna as Life words = skrattfest the packet and "over

Law "Berlusconi idiot (EU korruptionsregler bla recently in Bul think

I). Exploit every single contribution and the "wolf in fårakläder."

elanaheadofthebell.html?.v=1" rel="nofollow">http://ca.biz.yahoo.com/ap/080801/biogenelanaheadofthebell.html?.v=1

886178581" rel="nofollow">http://www.silobreaker.com/DocumentClusterReader.aspx?Item=16886178581







2008-08-03 @ 13:35:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback