Ensam igen

Tystnaden börjar redan kännas betungande. Ensamheten börjar redan tära på mig. Saknar Katrins sällskap, en underbar vän som är alldeles för snäll för sitt eget bästa.

Men nu är det som det är. Här sitter jag ute i Viskafors där jag inte känner en kotte, mopeden är sönder och åka buss pallar jag inte. Inte nykter. JAg måste på något sätt bryta min isolering. Det kan aldrig vara bra att vara förvisad till sitt eget sällskap hela dagarna och nätterna. Mörka dunkla tankar väcks och växer i bröstet, gråten pockar på och förvirringen ökar.

Jag märkte hur mycket bätre man mår när man får umgås med någon man tycker om nu de här dagarna Katrin varit här, det är så mycket lättare att hålla ångesten stången tillsamans med någon som vet att man mår dåligt och man själv kan luta sig mot den vetskapen att man fortfaraden är värd något trots sin ångest, oro och depression.

Kampen mot ångesten kan jag bara ta själv. Det kan ingen hjälpa mig med, det är ett uppdrag för mig själv. Men det var gott att veta att det fanns någon i bakgrunden som kunde se när man började hyperventilera och kunde lugna ner en bara genom att finnas till.

Nu är jag ensam igen och gråten sitter som en propp i halsenn och vill ut genom ögonen. Men det går väl över. I kväll kommer de ju från mobila psyket så då får jag se lite annat folk än katten och mig själv i spegeln.

Kommentarer
Postat av: Miss Borderline

Vet precis hur du mår och jag tycker det är för jäkligt att man inte kan få bli inlagd när man mår så!!!



Skulle du må bättre av att bo ett tag hos din mamma? Kanske nån kan köra dig dit isof?



Även om det inte HJÄLPER dig så tänker jag på dig och bryr mig om dig och hoppas att det ska bli en ljusning snart.

Det är en klar fördel med att ha hund, man MÅSTE ut flera gånger om dan och oftast så träffar man någon som man börjar samspråka med, det har nog varit min räddning många ggr, speciellt dom fyra senaste åren.



Kramar!!!

Postat av: urban cat

Har åxå varit där & känner igen såå fett!

Håller med Missen, man behöver folk omkring sej, någon som kan tvinga en att göra det man helt enkelt inte klarar av själv!



Du e en fighter & jag skickar massor av styrka & hopp till dej!

2008-08-24 @ 23:25:51
URL: http://projektpariktigt.blogspot.com/
Postat av: Hjulia

Gotttt du är tbax i etern... och vilken underbar vän du har i K, håll hårt i henne :o).



Ja, det där med att vara instängd i sin egen kropp, i ditt fall huvudet, har du ju full koll på. Det är så himla svårt att förklara den maktlöshet som uppstår. Jag har ju inte skuggan av en chans att vinna mitt krig.



Hoppas solen lyser extra mkt på dig idag.Kramis!

2008-08-25 @ 08:21:39
URL: http://hjulias.blogspot.com
Postat av: Hjulia

Gotttt du är tbax i etern... och vilken underbar vän du har i K, håll hårt i henne :o).



Ja, det där med att vara instängd i sin egen kropp, i ditt fall huvudet, har du ju full koll på. Det är så himla svårt att förklara den maktlöshet som uppstår. Jag har ju inte skuggan av en chans att vinna mitt krig.



Hoppas solen lyser extra mkt på dig idag.Kramis!

2008-08-25 @ 08:23:32
URL: http://hjulias.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback