En gnutta friskare?

Ojojoj vad jag har nanat. Nästan i ett dygn. Nä, inte hela tiden, jag har legat och svettats och fryst mellan varven med. Men nu tror jag att det hela börjat rätta till sig igen. Nu känner jag mig bara hederligt förkyld och det är ju helt ok. Helgen ska gå åt till att reparera kroppen med intag av proteiner och kolydrater och en massa julmust. I dag ska jag nog fortsätta min karriär i sängen och ligga nerbäddad och läsa nått uppbyggligt. Men sen blir det ju kväll och minsan är det inte Idolfinal idag. Det måste man ju titta på. Det är likadant varje år, jag tänker att den där skiten ska jag inte titta på men sen så tar nyfikenheten över och jag småkikar på ett program och sen är jag fast. Det är helt emot min egen vilja, men jag bara måste se hur det går. Ungefär som när man inte kan hålla sig ifrån att sakta in när man kör förbi en olycksplats på motorvägen.

Jag trodde först att jag är på bättre humör nu när infektionen släppt lite, men sen höll jag på att bli galen på ljuden från Chips, katten, när hon låg i min säng och tvättade sig. Då förstod jag snabbt att jag inte alls är på bättre humör. Alls. Så det är lika bra att inte beblanda sig med folk idag. Då vet ingen vad som händer. Nä, som sagt, en stilla morgon med Steffo på tv, läsa lokalblaskan och sedan vila lite innan jag tar tag i nått. Vad det nu blir.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback