Från min lilla sida

Jag har kommit på att jag står vid sidan av samhället. Jag kan bara åse hur saker och ting faller isär och behöver inte bry mig. Låter det märkligt? Jo, men, jag är en av de svaga, fula, skeva och fela som inte ses som någon som behöver ett liv. Fan, jag har liksom inget liv. Förlora pengar i krisen? Nääää du. Jag har liksom inga stålar att förlora. Inte ens en liten krona faktiskt. Inget sparande, mitt pensionssparande som jag haft sedan 1988 är borta, bara borta eftersom jag inte kunde sköta inbetalningarna. Kul. Man kunde ju tro att man skulle få tillbaka sina pengar men inte då. Trehundrafyrtiotusen spänn som borta. Jaja.

Men som sagt. Jag kan liksom titta på det hela från avstånd. Än så länge är det bara varsel. Inte många har egentligen förlorat sina jobb. Än. Det kommer som en glad början på 2009. Men jag sitter säkert i båten minsan. För min lilla båt kan minsann inte kantra.

Så bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback