Herr ordning och reda

Hjälp vilka dårar som befolkar vår värld. Vi åkte buss igår, min mor och jag. Det var minst sagt fullt på bussen hem till min mor efter att vi varit i stan. Busseländet går ju förbi Knalleland och hela världen skulle visst åka och handla julklappar verkade det som. Finanskris? Jag vet inte.

Men, kort och gott så blev vi stående där, mitt i bussen bland alla andra och det hela gick väl rätt så bra. Tills det började skrikas. Ett stycke tonårsdam satt och skrek till sin kompis som satt typ 5 rader bort. Alltså, de hade en konversation tvärs över hela busshelvetet där de satt och skrek åt varandra saker som "MINNEN; KOMMER DU IHÅG NÄR VI VAR VID ALBANOLIDEN FÖRRA GÅNGEN" och "TURE VILL ATT DU BERÄTTAR HUR NI BLEV IHOP". Som två jäkla idioter.

Nå, jag lyssnade, tuggade i mig. Försökte att inte bry mig. Men jag är tyvärr en man med mycket lite tålamod. Så till slut så hörde jag mig själv halvryta åt den närmsta lilla damen "För helvete, kan ni hålla käft, sätta er bredvid varandra, smsa eller helt enkelt bara vänta med att prata SKIT". Tystnaden blev total.

Alltså, jag har ingen emot att folk pratar på bussen. Tvärtom, jag tycker det är trevligt med ett stilla sorl i en fullsatt buss. Men när skitungar, folk som inte har koll på skilnaden på vardagsrummet och en buss och som dessutom måste skrika så högt den kan måste jag bara... hm... reagera.....

Jävla pack.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback