I väntan på lite ro

Mmm. Om man bara kunde få en smula ro i kroppen. Men jag har väl sovit mer än nog de sista... eh... veckorna? Månaderna? Åren? Så nu när jag verkligen skulle behöva en gnutta sömn så inte fasen kan lugnet infinna sig. Nä, jag ligger i min humbla bädd och kastar mig fram och tillbaka som en liten guttaperkaboll och funderar ut en massa konstigheter. Huvudet håller på att sprängas, det liksom har börjat gnissla långt innanför öronen. Så jo, lite sömn vore på sin plats. Men jag studsar omkring och retar mig på hur lortigt det är i lägenheten, på att jag är hungrig och att jag vet att jag måste gå till affären i snöglopet för att köpa de ack så eftertraktade cigaretterna.

Att ta Gula faran är inte på tal. Inte för att jag inte tror att jag skulle kunna köra till affären i snöyran, men för att låset säkerligen är igenfrostat och dessutom så är jag skönt yr i mössan så det kunde väl sluta hur som helst. Så det blir till att traska. I flera mil känns det som. Men det kanske är lika bra att ta tag i det där med en gång så att det är gjort. Sen ska jag ta med mig datorn in i sovrummet och titta på tv som jag spelade in i går. Sen får jag väl bära tillbaka datorn till vardagsrummet igen för att titta på Idol.

Fan vad patetiskt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback