Jag har så förbannat trååååååkigt

Fy fan vad jag är kass på att ha tråkigt. Jag reder helt enkelt inte ut det. Jag yrar omring här hemma i jakt på nått roligt att göra som ett nervöst spöke som tappat sina rasselkedjor. Fasen också att man sov så gott i natt, annars hade jag kanske varit lite trött och kunnat sova en timma eller två, men inte ens det går. Jag lägger mig på sängen och försöker finna den allra minsta trötthet i min lilla barnakropp men det enda som händer är att jag blir vansinnigt medveten om hur otroligt pigg jag är.

Kanske skulle man ta och ta en promenad? Fast det är ju så totalt mot min sanna natur att det tar emot att ens tänka tanken. Klockan 15 börjar det visst nån julmarknad på torget här i Viskafors. Kanske skulle man knata dit och hoppas att man kunde smyga till sig en gratis kopp kaffe. Tja, jag får se. Men vad fan ska jag göra fram tills dess då?

Nä, jag får börja lära mig det där med att ha tråkigt. Bli bättre på det helt enkelt. Inte för att jag tänker springa omkring och ha tråkigt hela tiden, men livet innehåller ju helt klart tråkiga partier och en ljummen, grå söndag i december är helt klart en kandidat för det hela. I vanliga fall så skulle jag väl flippa ur totalt och ränna iväg och köpa en sexpack och sätta mig på röven och sörpla i mig ölen medan jag rökte tusen cigg under fläkten i köket. Men, det är inte ett alternativ, så jag får försöka hitta nya sätt att roa mig på.

Kanske skulle man börja knyppla eller sticka eller nått sånt? Eller börja porrsurfa seriöst? Äh, fan jag ger upp. Jag snor runt ett varv till i lägeheten och kanske hittar jag nått roligt som kan förströ mig en stund.


Kommentarer
Postat av: Miss Borderline

Jag sov till halv fem :D

På eftermiddan alltså


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback