Köttsoppa

Jag gör mitt bästa för att hitta en liten kraft i mig själv så att jag kan knata till affären. Det funkar inte så bra just nu. Alls. Mellan varven så kan jag se mig själv glatt trallande på vägen till affären i snöslasket men sen tittar jag upp och finner taket till mitt sovrum återigen och kommer på att jag bara drömt en glad dröm. Nä, det blir nog en tråkigt vandring, lite som Raskens sista. Ni som inte sett Raskens kan glömma bort tanken på att jag ska berätta vad det handlar om. Ni andra förstår vad jag menar. Det är säkerligen så att jag kommer hem med förfrysna tår och en än värre skrällhosta än jag hade från början. Kanske kan jag hosta mig fram? Låter miljövänligt och det är ju bra nu för tiden.

Tja, jag får väl försöka hitta den där kraften i mig, låta snoret rinna ner i skägget och kanske köpa mig själv en belöning när jag väl kommer fram till affären. Inte för att jag vill ha nått men kanske en god varm soppa skulle göra susen. En såndär köttsoppa som man bara värmer. Jo, det får jag ha som mål. Cigg och köttsoppa.

Tänk vad lite jag kräver av världen ändå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback