Lite mer Nobel

Ok. Låt mig sticka ut halan igen i ett ämne som inte någon bryr sig om. Men nu har jag suttit och lyssnat till tv4s morgonprogram hela morgonen i min feberyra. Det har pratats om Nobelfesten. Låt mig vara vass. Tror någon, på allvar, att Alfred Nobel donerade sitt livsarv till en festifikation där allt handlar om efterrätter och klänningar? Handlar inte priset om att prisa nobla forskare som faktiskt har gjort en skillnad kring hur vi ser på världen, hur vi lever våra liv, vår hälsa och hur vi konsumerar kultur och hur vi bekämpar sjukdomar?

Som det är nu så handlar allt om att drottningen har lyckats trä på sig trosorna på rätt håll och att vår finansminister som har störtat landet i kris kan knyta en färdigknuten fluga. Usch och fy.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback