Lite väl tidigt

Ojojo, det har definitivt sina fördelar att vakna liiiite senare på morgonen. För vad i hela fridens namn ska man göra klockan 5 på morgonen liksom? Chips, katten, vet precis vad hon ska göra. Hon flyger omring som en tätting i lägenheten och leker med en svart leksaksmus. Fram och tillbaka, hoppar och skuttar och lever jävul så att böckerna i bokhyllan darrar. Själv ligger jag lite lägre och slötittar på tv och väntar på att klockan blir 6 så att man kan sätta igång dagen.

Jag måste på något märkligt sätt ha haft halvkoll på vad som händer i världen de senaste dagarna trots att jag legat i någon sorts halvslummer den mesta tiden, för jag finner inget inressant i tidningarna som jag inte redan visste. Fasen vet hur det där gått till. Men kanske rasslar det till i nyhetsvärlden framåt morgontimmarna.

Ja,a. Det är väl bara att försöka vara lite tålamodig (och det som jag är så bra på) och invänta den riktiga morgonens ankomst.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback