När dagarna springer iväg

Så vart det fredag i konungariket Sverige. Folket smider planer för helgen och jag har sovit gott i några timmar. Dagen ligger alldeles blank och skimrande framför mig, fast det är mörkt och regnigt ute. En och annan tanke om att ta mig in till stan har bubblat förbi uppe i skallen på mig men jag vet inte riktigt. Det får bli ett beslut om det där lite senare känner jag.

Under tiden så sörplar jag kaffe, klappar på katten och följer nyheterna på tv. Den Svenska kronan faller och faller och det är dystra tider. Men jag är lika glad för det. Det känns lite som att det där inte berör mig, jag lever i min lilla bubbla, utan jobb och med kass ekonomi som inte är speciellt kopplad till den aktuella krisen. Fast det är klart att man blir lite bekymrad.

Tja, som sagt, kaffe, tv, lokalblaska. Duscha och kamma till sig.

Kommentarer
Postat av: Miss Borderline

Känner faktiskt exakt som du!!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback