Slute på året. Botfärdig? Inte då-

Tja. Jag fick väl inte de största fiskarna i nätet genom mitt lilla experiment. Men en. Lasse liten. Fast all heder åt honom som i alla fall tog sig tid att skriva.

Vad det gick ut på? Tja, jag tänkte, under mina stora tystnad, att jag ska vara så otrevlig som jag bara kan. Nä, grejen om Israel hade inte med saken att göra. För det tycker jag. Men resten. Vrånga, fula, skeva ord. Kalla läsaren nått.. tja.. dumt.

Tanken var att bli av med alla jävla sensationslystna nobodies som läser. Dom som stannar vid en trafikolycka och glor. Dom som läser och vill att jag ska.. tja vad sa du Lasse? Kula för pannan. Eller om det var tinningen. Men Lasse hade i alla fall kulor nog att säga vad han tyckte. Ni andra då? För jag vet att ni finns där. Ni som läser och gottar er. Ni vågar inte ens komma fram och säga vad ni tänker. Fan vet om ni ens vågar tänka vad ni tänker. Jag har gjort allt jag kunde för att locka fram er. Men ni är som gråsuggor. Ju mer man lyser på er ju mer springer ni.

Nå. Så här ser mitt liv ut. Sova, kaffe, röka, snusa, öl, piller. Jo jag vet. Du kan skriva under på allt utom pillren. Såklart du kan. men piller. Oh nej. Inte du. Nä du behöver inga piller. Förutom alvedon. Men det är ju liksom inget piller. Det är ju liksom.. tjha alvedon. Lite som grönkål. Bara bra för levern.

Nä. Kom inte och säg att du föraktar mig för att du jobbar och håller mig vid liv. Jag satt bredvid din mormor medan du åkte skidor i fjällen. Hon dog. Hon väntade på dig. Har du besökt din mamma, din pappa, din morbor, moster, morfar bla bla bla. Har du hållit deras händer när livsångesten har varit jobbig för dem? Har du sett dem dö?

Om inte. Tja, då faller du bort. Du är inget värt hur mycket du än skriker och gapar om att sådana som jag tjaffs tjaffs tjaffs.

Har du varit sjuk? Nä, inte förkylning. Ingen jävla influensa. Sjuk? På riktigt. Inte. Nähä, du faller bort. Så. Har du läst Strindberg? Inte. Bort.

Ni vet, ni som är kvar är få. Så. Skäll på mig. Hacka på mig. Men till slut. Jag skiter i er. För att använda ett anglosaxiskt uttryck. Fuck off.

Kommentarer
Postat av: Lottet

Jösses vad ilsken du är. Nej, jag har inte läst dig förrän idag. Har haft annat att göra, ja jag har träffat min mamma och gett henne snälla presenter, umgåtts med min dotter och hennes pojkvän som jag sällan träffar eftersom de bor i London. Gråter när de åker hem, jag älskar henne - hon är mitt enda barn. Visst världen är ett elände, men jag lever mitt lilla liv och gör vad jag kan via Plan och andra organisationer. Orolig för att jag har få bokningar om jobb inför 2009, tror att det ordnar sig, jag får ju inte pengar varje månad utan det beror helt på om nån bokar mig. Jag har offerter ute så jag kan bara hoppas på att de går igenom. Vi lever alla genom våra olika lyckoämnen och helveten. Men den där ilskan klär dig inte...

2008-12-31 @ 00:12:27
Postat av: Lottet

Och förresten, ja jag har varit riktigt sjuk, jag äter tabletter varje dag - aldrig Alvedon - och jag har läst Strindberg.

Gott Nytt År

2008-12-31 @ 00:28:44
Postat av: Wob

Jo jag vet. Men du vet ju. Tja för du har följt mig och kommit med kloka kommentarer när det behövts. Det är inte dig jag är arg på, eller ens nån som liknar skuggan av trädet du vilar under på sommaren. Men, jag vet inte. Jag är väl rädd. Sista skälvande timmarna på det gamla året. Så, 2008 var ett skitår. Jo, de säger det till och mer från regeringshåll så det måste väl stämma. Jag kan inte tänka mig att jag kan ramla längre ner.



Så, jag är arg. Arg på allt som rör sig. Arg på den jävla skitregering som det mätta lyckliga folket i vårt land valt, arg på världen, arg på IPRED och alla andra jävla förkortningar.



Arg. Ledsen. Vill gråta men jag orkar liksom inte. För då tar det aldrig slut. Jag har tillbringar säkert 358 dagar ensam med min katt av 365. Jo jag vet. jag måste ut. Hmm. Till vad? Världen skrämmer mig.



Jag skiter faktist att jag inte har några pengar. Det handlar inte om stålar. Men nån som man kunde.. tja.. tycka om. Ja, förutom katten då :-)



Skit samma. Det löser sig och du har helt rätt. Ilska klär mig inte. Men, även det vackraste ansikte måste grimasera när munnen äter en citron.



Tack för att du läser Strindberg. Alldeles för få männiksor gör det nu för tiden.



Med kärlek till en trogen läsare



GOTT NYTT ÅR :-)

Postat av: Lottet

Det var det vackraste - "eller ens nån som liknar skuggan av trädet du vilar under på sommaren" - jag har läst på länge. Jag blev alldeles alldeles glad. Nu ska jag sova.

Kram

2008-12-31 @ 01:06:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback