Att lura sig själv en smula kan aldrig vara fel

Jag har svårt att sova. Tor det eller ej men det beror på värmen. Är inte van vid sån värme. Att sova utan dubbla täcken och utan kläder är helt nytt för mig känns det som. Så jag tog mina insomningstabletter ännu en gång och hoppas att dubbla dosen gör gott. 

Jag vet att det låter tokigt med jag sitter just nu med en kopp kaffe och väntar på att Imavanen ska kicka in. Låter helt uppåt väggarna med koffein när man inte kan sova men det brukar funka för mig.

Självfallet är jag livrädd för mötet i morgon. Tre personer från soc kommer på hembesök liksom. Vem i hela fridens namn trodde jag skulle hamna i en sån situation? Jag som hade allt klappat och klart när jag var 30. En strålande blixtkarriär, vacker kvinna, hus på landet. Nu sitter man i skiten och har inte den allra minsta aning om hur man ska ta sig ur utan att göra som man brukar göra. Plocka ihop sin skit och börja klättra igen.

Fast jag börjar bli lite lack på att klättra hela jävla tiden. Vore gott med en raksträcka nån gång igen. Fast jag kanske redan har haft mina raksträckor och bekväma nedförsbackar när man bara behöver rulla med? Fan vet.

Men det är i alla fall för varmt för att sova. Så jag dricker mitt kaffe och tar det lugnt. Sömnen kommer, det kan jag vara säker på. Troligen efter socbesöket. Då ska jag sova och sova och sova. Kolla på tv, läsa, titta på film.

Nästa vecka däremot.... äh, vem försöker jag lura?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback