Längtan till Borås Arena

Gode gud vad jag längtar till att Allsvenskan ska starta. 7/4 är första hemma matchen för Elfsborg på Borås arena. Jag längtar, längtar, längtar. Sitter och tittar på fotbollskväll på tv4 och kan inte få annat än rysningar när jag tänker på det som komma skall. Att få stå i klacken och sjunga öronen av sig för att bära laget till vinst. Eller att få vara sorgsen med 1000 andra när laget (förhoppningsvis inte) förlorar. Att ingå i den gemenskapen. Det är sånt som kallas livskvalitet.

Jag har min tröja, min halsduk redo och jag ska betala inträdet i Guliganerna och IF Elfsborg när pensionen kommer. Allt för att få 90 minuter i veckan fyllda av lycka. Att stå på Borås arena med 14000 andra är så jävla bra att man inte ens kan förklara känslan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback