Min nyupptäckta sýster

I´m on a roll här känner jag. Efter att fått en massa matnyttig information av Lena så har jag funnit min syster. Efter många om och men så samlade jag tillräckligt mycker mod för att ringa henne. Jag var beredd på ett "dra åt helvete" men hon var hur trevlig som helst. Så vi ska träffas för en fika nästa vecka. Så underbart.

Sessutom hjälpe Lena mig att finna en hel del andra släktingar som jag bara inte kunde finnal Fråga mig fan inte hur hon gjorde men det var som hon trollade fram dem ur vänster skjortärm. Bland annat fick jag veta att alla Bröderna Carlsson nu är döda. Kvar finns bara jag, min syster och en kusin i Sthlm. Resterna av de 4 bröderna som gjorde villastaden osäker på 30-talet är borta. Borta, begravda. Den enda som finns kvar från den generationen är min fars förra fru som lever än så länge.

Men jag ser så mycket fram mot att träffa min syster. Funkar allt väl så kanske mina barn kan få en helt nyuppfunnen faster. Bara en sån sak. Och jag finner någon som jag delar kött och blod med på på min faders sida.

Livet är rätt underbart ibland.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback