Nyttig och glad

Sådär ja. Då har jag fått ordningen på alla papper som bara låg i en hög. Nu är de snyggt inlagda i en dokumentmapp. Gott att ha ordning på det där. Sen är det väl dags att betala lite räkningar med. Det krånglade ihop sig lite eftersom jag hade en automatöverföring till morsan för halva hyran, parkeringsplatsen, mitt förråd och halva maten. Men det skulle jag ju inte betala för allt det där nu när jag flyttar. SÅ jag får försöka övertyga morsan att betala tillbaka det mesta förutom parkeringen och förrådet. Inte helt klart att hon kommer fatta sig på det där på grund av sin sjukdom.

Hua det verkar bli lite tomt i penga korgarna framåt. Hyran blir lite mer att betala eftersom jag nu ska betala en hyra ensam, men sen är det ju bra för nu kan jag själv styra mer vilken mat jag köper. Sen väljer jag att skicka in pengarna till Länsstyrelsen, de där 1700 så att jag får tillbaka mitt körkort. Sen får jag ta och ställa på bilen när jag har råd lite längre framåt våren. Det finns ju som sagt buss om jag skulle vilja in till La Stada och andas lite avgaser.

Så nu känner jag mig rätt så nyttig och nöjd med mig själv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback