Rykten

Det går tydligen ett rykte här på stadsdelen att jag skulle ha hängt mig. Så befängt. Som om jag skulle hänga mig! Fy så folkligt och vulgärt. Man blir ju verkligen inte ett vackert lik efter en sån handlig.

Nu har jag inga som helst planer att låta min bana sluta på ett så snöpligt sätt. Planerar att dö i armarna på en vacker brunett när jag är i 90-års åldern eller gärna äldre än så.

Jo, jag vet, det var bara nyssens jag umgicks med tankar på att hugga ner livets träd men det var nog mest ett rop på hjälp det hela. Jag hade nog mest blivit förbannad om jag vaknat upp och funnit mig själv avliden. Då hade verkligen den dagen varit förstörd.

Nu blev det ju inte så, gudskelov, För jag älskar verkligen livet, trots att det är en lite knaggligt väg jag vandrar. Men det finns så mycket gott att uppleva, så många intressanta människor att möta. Så många solstrålar att fånga.

Så. Inte fan har jag hängt mig inte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback