Så var det dags igen

Så klart jag inte klarade mig idag heller utan ångesten utvecklade sig från ett svagt vitt brus någonstans inne i huvudet till att växa och växa tills jag stod 3 cm från en fulländad åntestattack. Så jag tog en luring, fel gjort jag vet, men jag orkade helt enkelt inte med en attack idag igen. Det blev en 2,8% folköl och mina lugnande.

Givetvis ett kass recpt för en med missbruk men som sagt. Jag pallade inte med att ligga och vrida min i ångest i en timma eller två i soffan. Inte idag igen.

Så nu känner jag mig lite lugnare igen. Det optimala hade väl varit en stadig 6a GT och sedan gå och lägga sig. Nu snackar vi om det optimala för att få bort ångesten, inte det bästa att göra. Men, jag har varken Gin eller Tonic hemma så det blev en staketpilsner och lite liggande i soffan.

Nu är jag redo för resten av kvällen. Man kunde ju önska att någon läkare kunde skriva ut nått mer effektivt lugnande än de milt lugnande som jag har nu. Men som alkoholist kan jag inte räkna att det finns en läkare i hela världen som skulle vara så dum att den tog risken att slänga in mig i ett annat missbruk.

Jag fick Sobril utskrivet en gång för några år sedan och de var rena guldet för mig den veckan den lilla asken räckte. Men det var bara som ett provisorium i väntan på att jag skulle få träffa en annan läkare.

Det var inte det att man knaprade pillren hela tiden utan det var bara känslan av att veta att man hade något i fickan att ta till om det skulle börja brumma i kroppen av ångest igen. Bara den känslan gjorde att man kunde strunta i ångesten, lägga den åt sidan så länge.

Men som sagt. Det är inget jag kan drömma om att få utskrivet.

Så, jag pillar i mig mina milt lugnande som man inte kan bli beroende av (Theralen för den insatte). Till natten har jag ju mina sömntabletter gudskelov. Utan dem skulle jag bli tokig för de får mig att sova nån timma per natt i alla fall även under de perioder när jag har svårt att sova.

image112
Här är min lilla pillerhög till natten. Fast lugn. 2 av pillren är vitaminer så det är inte så illa som det ser ut :-)


Jaja, nu är allt lugnt i alla fall och jag ska titta på hockey, Tre Kronor-Ryssland på tv. Gott så.

Kommentarer
Postat av: Britt Andersson

Dom där kapslarna känner jag igen, hade sådana förut, men fick byta då min läkare sa att dom var blodtryckshöjande, och det var ju inte bra för mig som har haft stroke pga högt blodtryck, fan tro´t!

Mina kvällsmediciner är inte så färgglada som dina, utan vita, en liten tröst i bedrövelsen kanske?:)

Lider speciellt med dig och dina ångestatacker, för jag känner ju så väl igen det helvetet:( Inte konstigt att man blir en "stugsittare"! När jag känner mig stark? så brukar jag göra en "raid" till affären och hoppas att jag inte träffar någon som jag känner och vill "kallprata", nä snabbt in och snabbt ut, det är det som gäller!

KRAMAR till dig:)*

2008-02-08 @ 11:29:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback