Det luktar mat om mig

Jag satt här i godan ro och fann att det luktade matlagning. Nån gjorde nån god maträtt med lök i. Döm om min förvåning när jag upptäckte att lukten kom från mina egna armhålor. Jag borde vetat bättre. I den här trappuppgången luktar det bara rengöringsmedel, vuxenblöjor och kall hemtjänstmat. Jodå, jag känner igen lukterna från alla mina yrkesverksamma år. Fast de lukterna är bättre än lukten på gummifabriken jag jobbade på innan dess.

Men det hela sade mig att det är dags att duscha lite. Inte kan man lukta matlagning under armarna inte.

Tänk där lärde jag mig nått.

Kommentarer
Postat av: Miss Borderline

ASG



Underbart, det ska jag komma ihåg nästa gång jag sitter här hungrig och känner dofterna av matlagning nånstans ifrån att "äsch, det är bara grannens armsvett som luktar" hehe :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback