En flicka

Det bor en flicka vid havet. Gråblå är hennes blick och svart hennes hår. Där finner jag henne, bland musslor och tång, klippor och en gammal borg. Hennes ljud gör mig galen, blicken av henne tokig. En vacker liten varelse, för god för mig, för dig, för oss alla. En talang med Guds alla färger, med Herrens alla ord. Henne åtrår jag med en liten pickande känsla i mitt hjärta. Inte vet jag varför, inte vill jag veta hur det kommer sig.

Hon bor där, vid havet. Där vågor piskar sanden gyllene. Någonstans bland stadens myller finns hon. Någonstans där jag inte får tag i henne. Hon flyr min blick, mina sinnen, min känsla. Men jag vet hon finns där. Någonstans för mig att tycka om, kyssa, smeka. En hulda i staden, bland avgas och tångdoft. Inte vet jag varför, inte vill jag veta hur det kommer sig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback