Hett kaffe och svett

Jag är kaffesugen. Egenligen är det ju så dumt så att man inte tror det. I värsta sommarvärmen så vill jag dricka en het dryck. Vart är logiken i det? Men likt förbannat är jag tvungen att sätta på en panna kaffe som jag skall avnjuta på balkongen.

Egenligen borde jag sätta upp en tvättid, men promenaden ner till källaren känns allt för lång för att jag ska ens orka tänka på den. Det hinner jag väl göra en annan dag kan jag tro. Fast det får nog bli rätt snart eftersom tvättkorgen slänger ilskna blickar på mig när jag går förbi, som för att påminna mig om att den är full och lite till. Men jag tittar bara åt ett annat håll. Det funkar hjälpligt.

I morgon ska jag ta Gula faran in till La Stada och hälsa på tant mamma tänkte jag. Sen ska jag ta vägen förbi kusin Esko och titta på både bastun han byggt och det badrum han håller på att bygga. Karln är manisk tror jag. Förresten, när jag tänker på det så tror jag att alla människor som får något gjort är maniska. Inte som jag som gör en eller två saker per vecka och däremellan vilar upp mig efter vedermödorna.

Men det är i morgon det. Idag ska jag nog sätta mig på balkongen med en bok. Eller ligga i sängen med en bok. Eller bara ligga i sängen. Eller kanske sova lite. Eller rent av mycket. Ni ser vilket liv jag lever. Bara svåra beslut hela tiden. Dag i n och dag ut. *pust*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback