Lagom är ordet

Nä. Ut har jag inte kommit. Istället har jag sovit en del, läst lite och sovit lite till. Jag drömde min favoritdröm där jag kan flyga. Det är en härligt känsla att bara breda ut armarna och ge sig rakt upp i luften. Men säg den lycka som varar. Sen blev det mardröm av allt, som vanligt så då tyckte jag att det var dags att vakna.

Mitt hälsotillstånd skulle jag vilja beskriva som svängande. Ena stunden så mår jag helt ok för att nästa minut vara svag som en rutten persika. Det svänger helt klart. Men det är bara bra. För det är en förbättring från de senaste veckornas totala mörker och elände som jag jobbat mig igenom. Nu är jag i alla fall bra lite mellan varven.

I morgon måste jag in till La Stada för att hämta mediciner. Jag har en som är ovanlig så den brukar inte finnas på Apoteket här i Viskafors och jag har som vanligt glömt att gå in några dagar innan de tar slut och bett dem beställa dem. Så turen till staden är oundviklig. Men det kan bara vara bra att komma iväg lite. Sen kommer ju mobila teamet i morgon och drar ut mig med. Så det är väl lika bra att jag tar det lugnt i dag. För många låter det otroligt men det räcker med såna småsaker framför mig för att göra mig stressad och ostabil. Otroligt men sant.

Men idag är det fotboll som gäller. Äntligne drar Allsvenskan igång igen och Elfsborg spelar sin första match. Det blir till att sätta sig framför webbsändningen och njuta av att laget spelar igen. 20.00 smäller det och innan dess måste jag ha tagit mig till affären. Jag har lite kvar av pengarna jag lånade av tant mamma så jag kan köpa nått att äta.

Så jag har lite att pyssla med. Precis lagom för mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback