På min väg fann jag en diamant

Min favorit Robbie Willams-låt. Inte bara för att jag älskar Robbie Williams, utan för det episka soundet, den fantastiska sången och den oerhörda texten. För den som vill förstå låten måste ni förstå den engelska utrycket "my monkey" som betyder "mitt beroende". Jag känner igen mig i låten även fast jag inte varit i Las vegas. Men jag har hört Curt Cobain sjunga om "Lithium". Me and my monkey har varit överallt och ingestans.Så jag känner igen mig. Låten är lite som som en förfinad engels variant av Bukowskis böcker.

För er som skiter i missbruk, bruk eller Robbie Williams så kan jag rekomendera att titta på videon bara för att se hur karln hanterar mikrofonen. Man kan tro att han är född med den i handen, den finns där, försvinner, kommer tillbaka. Stor underhållningen.

Ladies and Gentlemen. I give You, Me and my Monkey


Kommentarer
Postat av: Miss Borderline

Ja han är bra Robbie!!



Ska kolla på videon imorgon för nu ska jag - hör och häpna!! - sova, klockan är kvart över ett, over and out.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback