Stadd vid kassa

Så mycket lättare man sover när man har möjlighet att betala sina räkningar. Just nu går jag omkring som i en dimma av glädje och det var så skönt att kunna ringa till tant mamma och berätta den glada nyheten, det gör ju att även hon kan slappna av lite eftersom hon oroat sig stackaren för min situation. Jag kan ju bara tänka mig hur det skulle kännas om det vore mitt barn som var utan pengar totalt.

Till och med Chips verkar glädja sig mellan utfallen mot flugorna som surrar runt i lägenheten. Vädret är skönt, katten är glad och jag är euforisk mer eller mindre. Tänk vad livet kan erbjuda för olika stämningar just som man tror att man sitter säker i den känslan har för tillfället har.

Att pengaran kommit betyder väl även att jag fått 3 års lugn och ro för att läka såren i min själ. Livet är på topp och jag vill ställa mig på balkongen och sjunga högt för Viskafors. Fast det kanske vi ska undvika i alla fall när jag tänker närmare på saken. Då blir det väl finkan kan jag tro.

Det ska vi väl undvika.

Kommentarer
Postat av: Miss Borderline

Åh har du balkong din lyckans ost!!!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback