Arbeit macht frei

Nu kanske den otrogne läsaren tycker att jag överdriver och det kan vara sant. Jag har inte tanken helt färdig i skallen än så mina argument kanske inte väger så mycket. Jag kommer troligen att återkomma till frågan.

Men ärligt talat. Vart i hela helvete är vi på väg åt här i vårt land? Ursäkta mig, men jag tycker mig ha läst att de återkommande tankarna funnits innan. Om planer på att arbete är frihet, att sjukdom är inbillat eller ska gömmas undan. Psyksjuka är farliga och ska gömmas undan. Medborgarna skall avlyssnas. Ifall någon är talliban. Fast om vi ska vara ärliga, tror någon att det inte har skett tidigare?

Men nog känns det igen. Fast det är bättre gömt den här gången. Bakom röda slipsar och hundögon. Men vad hette han nu igen? Hattolf Beatler? Smaka på Arbete skapar frihet, Arbeit macht frei. Utanförskapet skall utrotas, de som inte vill vara fria skall spärras in, tas bort, straffas.

Fundera på det.

Kommentarer
Postat av: Miss Borderline

WORD!!!!



Kommentarer överflödiga!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback