Värme

Tänk, min misstanke om att lägenheten blir varm på sommaren eftersom den ligger precis under taket var inte helt fel. Inte helt fel alls. Igår så knatade jag omkring och flämtade efter luft medan luften nästan darrade här inne. Svetten rann, flugorna surrade, inget fick jag gjort. Jag kunde inte ens koncentrera mig på tvn.

Gudskelov för fläkten jag har i sovrummet, annars hade jag nog aldrig somnat. Men till slut så somnade jag, när temperaturen sjönk till vettiga nivåer. Så det blev till att sova ut på morgonen istället.

Men nu börjar det redan tjockna till med värme här inne. Jag tror jag ska dra mig ut i det fria lite så att jag inte smälter bort. Men jag klagar inte. Inte på riktigt. Hellre varmt och skönt än evig kyla och regna. Såhär får det gärna vara hur länge som helst.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback