Att slutar röka del II

Hm. det där med att sluta röka går ju sådär. Bäst som jag stod på ICA och köpte mina småsaker jag samlat på mig så upptäckte jag till min förvåning att jag hade ett sånt där kort som finns nu för tiden och som man visar upp för en läsare på en maskin och vips så ramlar det ner ett paket cigaretter. Ett sånt kort hade jag i handen.

Ja jag blev så paff över det hela att jag betalade för kortet med och sedan knatade jag, fortfarande full av förvåning, till maskinen och hämtade mitt lilla paket med giftpinnar. Det var inte förrän jag girigt slukat i mig röken från en cigarett som jag slutade vara förvånad och bytte humör till djupt skamsen och besviken på mig själv.

Ja, jag var så besviken på mig själv att jag var tvungen att ta en cigarett till. När jag väl kom hem var jag fortfarande förbittrad på mig själv så jag tände en cigarett till för att lugna ner mig lite. På den vägen är det.

Men i morgon. Då jäklar i min lilla Jansson, då ska det inte tändas några cigaretter inte. No way.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback