Meningslöst pladder och enhet C:/

Min dator krånglar precis hela tiden. Det börjar nog bli dags att göra en formatering av hela systemet och det är inget jag ser fram emot så när jag väl fått allt på plats så ska jag göra en Ghost, en avbild, av hela c-hårddisken så att jag slipper börja om från början igen nästa gång det är dags att dona loss.

Men som det är nu så kan jag inte alls lita på burken. Helt plötsligt, totalt utan förvarning så stänger den bara av sig. Eller så fryser hela systemet och enda boten är att starta om hela klabbet igen.

Problemet är att jag inte har någon aning om vart alla skivor är som jag behöver för att lägga in allt igen. Windows Vista-skivan har jag hittat men sen ska det vara en skiva till med alla kringprogram som man fick med datorn. Ja ja, jag får väl leta upp dem bland allt annat som ligger huller om buller i lådor. Nu har jag ju faktiskt bara en låda att leta igenom där det är blandade saker plus då lådorna i chifonjen förstås.

Det ordnar sig kan jag tro. Först ska jag ta en kopp kaffe innan jag gör något alls mer. Sen får vi se hur mycket jag orkar att göra idag med datorn eller om jag tar det en anna dag. Det blir som det blir, det är ju trots allt Nationaldag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback