Oj så varmt

Det var väldans vilken värme det blivit då. Så jäkla skönt, i alla fall för en annan som lever i lyxen att inte behöva gå till ett jobb varteviga dag. Fast jag måste erkänna att jag sovit bort det mesta av dagen. Men nu känner jag mig också helt återställd efter evighetspartajet. Hur i hela fridens namn orkar de med de som festar dag ut och dag in? Jösses.

Att det är varmt ute beyyder även att det är varmt här inne strax under taket som jag bor. Vartenda fönster står på vädring och kattstackaren ligger och flämtar på golvet i köket och orkar inte röra på sig. Tur man inte har päls en dag som denna. Nu skulle man vara vid en sjö eller vid havet och ligga på en strand och bara röra sig lagom mycket för att vända blad i boken man läser. Men, jag sitter där jag sitter och får väl fundera på hur jag ska untyttja värmen i morgon.

Jag har fortfarande inte vant mig vid att inte ha stuga att åka till. Det sitter liksom i ryggmärgen det hela att man åker till stugan en dag som denna. Men som jag sagt tidigare, jag får hitta andra små platser att njuta av världen på. Sen finns det ju inget som hindrar mig att åka till stranden vid stugan.

Nä. En kopp kaffe till tror jag att jag behöver för att piggna till lite igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback