Återkomsten

Jo minsan Mr Nelson. Jag har totalt snurrat in mig på gamla hederliga Depeche Mode. Totalt och sinneslöst. Framför allt "Ultra" som snurrar varv på varv i datorn. Det är SÅ bra. Den skivan innehåller allt av livets vemod och glädje. Som en blandning av Ac/dc, Bach och Sinatra. En underbar coctail som jag inte kan få nog av. Troligen så är det sjukligt för det var länge sedan jag snöade in på en enda skiva så. Men Marin Gores melodier, harmonier, texter och en nyss heroinavgiftad David Gahan är genialt ta mig tusan.

Tänk vem kunde tro det när man var 15 och hade DM som husgudar att de skulle funka 23 år senare? Nu laddar jag ner hela Kraftwerks skivkatalog med.

Fan, jag har blivit zynthare igen. Det som de gjorde allt för att försöka slå ut mig i skolan för 20 år sedan. Det gick inte. HA, där fick ni.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback