Att klämma en ordfinne

Ok. Det är en Torsten Flink dag. En sån där dag när jag har så mycket att säga att fingrarna inte hinner med. En dag när jag skulle vilja ha en stenografist (eller vad fan det nu heter) som kunde skriva ner det jag vill säga. Jag bubblar av ord, av liv. Ingen hejd finns att se. Jag vill nå dig, beröra dig, tränga in i dig. Livet är så förbannat kort att jag inte ahr tid att sova, att tiga, att äta. Jag vill bara skriva, skriva och skriva mera.

Som en vulkan stiger de i mig, ord, bokstäver, meningar, texter. Dikter. En del är bra, en del är förbannat bra och en del är kass. Men jag måste få ur mig dem. Som en mogen varklump, redo att klämmas ut väller det ur mig. Jag tänker inte ge mig förrän skallen är tom på ord.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback