Detox

Det går lite tungt idag, minst sagt. Jag har av någon för mig helt outgrundlig anledning bestämt mig för att avstå mer alkohol idag. Vet inte om det håller hela vägen men affären stänger om två och en halv timma så kanske det funkar.

Men det gör även att hela kroppen strejkar på mig. Svettningar, hjärtklappning, djup evig ångest. Men vad fan. Man kan inte hålla på och dricka heller. Nån gång får man sätta lite stopp eller i alla fall fartdämpare på det hela, annars hamnar man på avgiftning på psyk. Det har jag gjort en gång och jag säger bara "aldrig mer". Nä, då är det bättre att sköta det själv medan man fortfarande kan. Annars blir det en evig nedåtågende spiral som bara går fortare och fortare.

Så jag knatar omkring här hemma och svettas. Det är väl ungefär det jag gör. Min ena toffla har helt plötsligt bara fösvunnit. Totalt väck, jag har letat överallt. Ok, ingen av livets större katastrofer, men ändå. Det vore gott med två fleecetofflor känner jag.

Jag sitter och funderar på om jag ska leta upp hur man stämmer en balalajka och en mandolin på nätet och ägna en stund åt att göra det. Just mandolinen är jag lite sugen på att lära mig att behärska i alla fall lite. Det är ett sånt undebart vackert instrument. Balalajkan lockar med, men det är nog mina Ryska rötter som ropar på mig.

Eller så får jag släpa ut Esko en dag så får han hjälpa mig. Han är ju en fena på allt som har strängar.

Nä, nu kryper det i hela kroppen. Så nu får jag hitta på nått vettigt att göra. Kanske ska jag avsluta den där pizzan jag köpte igår. Lite mat i magen kan ju knappast skada ett vrak som mig. Lite näring. Energi. Kan behövas när man ska avgifta sig själv på egen hand.

Äh, vem försöker jag lura. Jag kommer säkert att knata till affären innan klockan slår 18. Katten behöver ju mat menar jag.. eller nått.

Men kanske reder jag ut det hela. Det har ju funkat innan menar jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback