En annan kvinna

När jag ligger ensam tänker jag på dig. Under täcken och över lakan, bland kuddar och svett så vakar jag dig till sömns. En tanke på dig och en annan på mat. Ute viner vinden runt knuten och jag kurar ner mig, bredvid katten och tomma ölburkar. Det kan vara så att jag tänker på ett snett och vint sätt. Kanske är du inte värd mina tankar. Kanske borde jag tänka på en annan kvinna. En vackrare. Med jämnare hud, fastare rumpa, fastare bröst. Kanske är du fel, fel, fel.

Men det är fortfarande så att jag tänker på dig när jag strax ska somna. Min belöning är alla minnen jag har av dig. Inget annat. Borstar mina tänder och spottar ur mig smaken av dig. Ett kontokort som är övertrasserat. Du bleknar allt som dagarna går. En passus i mitt liv. En tillfällighet som drabbade mig som en jordbävning.
Kanske är du inte värd mina tankar. Kanske borde jag tänka på en annan kvinna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback