En dag har börjat, en anna har slutat

Långfredagen är över, Jesu lidande är överstökat och vi andra får leva våra liv med magarna fulla med godis och vodka. Själv äter jag inte godis. Men jag dricke vodka. Bara en sån sak.

Jag sitter och funderar och lurar på att låta den här dagen ta slut nu. Dags att lägga sig till lite vila. I morgon är en annan dag som det sjöngs om. Men jag vet inte. Kanske sitter jag uppe nån timma till. Eller två.

Tänk om jag bara kunde bestämma mig för en sak nån enda gång. Men inte då. Nä, jag sitter och funderar tills natten har blivt dag igen och blir bara trött och grinig av det hela. Lite som att vänta på bussen och sen smita bakom busshållplatsen när väl bussen kommer och sedan tjura för att man missade busshelvetet.

Fan vad jag är dum.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback