En dum tanke

Hua. Sitter och funderar på att ta en höjdare. Vilken stuporöst dum tanke. Men en liten rackare. Så att man håll sig på rätt köl liksom. Innan livsledan hinner ikapp mig. För jag känner hur den flåsar mig i nacken. Den där undebara tanken på att vakna upp på morgonen och finna livsglädje börjar matta av sig lite och jag funderar allt mer på att vilja sova och bara sova, sova, sova. Så vill man ju inte ha det.

Men det vore ju oerhört korkat att dricka till siv livsmod igen. Ialla fall så här på morgonkvisten. Man borde väl vänta några timmar. Typ, eh,.... 8 eller nått.

Jaja, jag kanske borde lägga mig och sova i väntan på att det är dags att lägga sig igen. Livet just nu känns mest som en enda lång, lång väntan på att jag ska få den där nyckel i handen så att jag får flytta. Då ska jag stänga dörren om mig och dansa naken i vardagsrummet hade jag tänkt. En otäck syn måhända men ingen behöver ju titta på eländet.

Om bara två dagar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback