Förtydligande

Ok. För att förtydliga mig själv. Jag pratade med Polare M och det fårelåg en viss tveksamhet kring vad jag motsätter mig. Jag har alltså inga problem med att ta Antabus. Det är inte det som är problemet. Det handlar om att jag ska tvingas göra det i Borås tre gånger i veckan. För sjutton, det är ju jag som bett om att få det utsskrivet eftersom jag vet att det underlättar att hålla sig nykter.

Men problemet är som sagt att jag måste göra något jag avskyr och fruktar, alltså åka buss, sex gånger i veckan för att ta dem. Om hemtjänsten kunde komma med dem vore det helt ok. Eller att jag tog dem själv. För jag ska ju ändå visa upp negativa prover så jag kan ju likt förbannat inte dricka.

Bara så ingen tror att min ilska och frustration kommer från att jag måste ta Antabusen. Det är som sagt inte det som hela saken handlar om.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback