Is

Idag är för länge sedan nu. Vi famlar bland tidens alla hål. Stapplar mellan klockans visare och pekar mot det vi tror ska bli. Hallå, ser du mig? Luften är tunn på denna höjden. Vi kippar efter andan, suger girigt i oss syre och vatten. Ännu ett glas med genomskinligt vin, en drog för oss om inte vågar.

Vaknar på ett golv, fortfarande full. Utan vett eller etikett. Ingen stämpel, inte än. Men ni väntar på mitt fall, se hur jag skrapar knän och armbågar. Väntar på det kalla blodet. Mina vänner är en dröm och min kärlek ett misstag. Var inte oroligt, snart är det din tur. Att falla, ramla, tumla nerför livets allra blankaste backe.

Kommentarer
Postat av: Britt Andersson

Ursäkta mig, Jonas jag har inte hört av mig på några dar.
Vaknade upp på IVA i måndags!!! Tror du förstår vad jag gjorde där:/

Önskar dig lycka till med lägenheten från hela mitt hjärta.

Nu måste jag vila ett tag och samla kraft till att orka leva vidare. Men allt gott till dig!

2008-03-06 @ 16:52:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback