Jag äger rätten att skydda dig

Ditt liv i mina händer. Jag räddar allt som är du och dina drömmar. Jag räddar ditt liv. Du är min himmel, du är mitt hopp. Din nakna kropp skyddar jag mot vassa piler och vinande skott. Jag lovar dig min slösaktiga tillvaro. Om du var här i min dag skulle jag ge dig allt som jag har. När du är nära är jag en kung. En Don Quixote, ständigt beredd att slåtss mot dina väderkvarnar.

Din själ i min tanke. Alltid på dig min vän. Min kära kvinna. Alltid på dig. Jag är din sköld mot livet. Jag är din vakt mot tillvaro. Jag är allt du drömt om, allt du önskat dig. Allt du vill ha, allt du vill vara. Med. Ditt hopp och ditt trots, din tanke och ditt mörker. Den ljusa solen i ditt ansikte och den leende månen mot dina läppar. Jag är bara en av millioner som vill ha min plats. Men jag äger den.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback