Medan disken torkar

Ny dag nya uppgifter. Idag ska jag fortsätta att diska upp allt som ska in i skåpen i köket, fylla bohyllan och sen får jag se om jag tar en tripp in till staden för att handla lite småsaker.

Jag sov länge och väl och kom inte upp ur sängen förrän vid 12 tiden. Vad tusan, jag har inga tåg att passa. Lika bra att ta det i en lugn takt och göra lite vad som faller mig in.

Det enda som retar mig är att jag inte kan hämta mina saker hos före detta frun. Det är till besvär både för henne och för mig. Men eftersom jag inte har något körkort och ingen bil så får jag förlita mig på andra att hjälpa mig med det där och folk har ju egna liv liksom.

Men, det löser sig väl till slut på något sätt. Saker tenderar att göra det har jag märkt. Så fram tills dess så får jag klara mig utan köksbord och allt det andra.

Nä, nu får jag sätta lite fart kan man tycka. Men jag ska bara ta en kopp kaffe till och röka en cigg. Sen så ska jag börja sortera in koppar och glas i skåpen och fylla på diskmaskinen med nytt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback