Motstridiga känslor

Ok, jag har ingen aning om vad som händer i mig men jag känner mig ledsen. Fan vet varför eftersom jag står inför flytten i morgon och början på ett eget liv. Kanske är det helt enkelt så att jag inte kan sortera känslorna i mig och att jag misstar lycka för sorg. Jag vet inte ärligt talat. Men det är konstigt. Jag har kommit på mig själv att vara nära att ta till lipen flera gånger idag.

Tanken var ju att jag och mina två yngsta barn skulle åka ut till lägenheten i dag men jag upptäckte att jag helt enkelt inte har råd att betala bussen så jag fick ringa dem och skjuta upp allt till i morgon. Det kändes minst sagt ruttet. Men i morgon så ska vi alla hjälpas åt att flytta och man kan inte önska sig bättre barn än jag har som förstår även om jag fattar att de blev lite besvikna på mig som inte kunde hålla mitt löfte. Men jag har helt enkelt inte den hundralapp det skulle kosta att ta bussen.

Sen skulle jag vilja bli förlåten av före detta frun, men jag vågar inte ens skicka ett sms eftersom jag vet att hon helt enkelt inte kommer att svara. Det gör mig så förbannad på mig själv som inte kunde säga till henne att jag blev ledsen när hon dissade mig på morgonen då för någon vecka sedan. Istället för att berätta att jag blev besviken så skällde jag på henne. Så jävla dumt.

Men det hela har gått mig ur händerna, hela situationen.

Nä, nu får jag sluta grotta ner mig i negativa känslor och ta tag i mitt liv. Om ett dygn så borde det mesta av flytten vara klar. Så sitter jag ute i Viskafors och har så mycket att göra. Möblera, packa upp ur lådor. Bara njuta av den stängda dörren. Sätta mig vid köksbordet och titta ut över Viskan och bara finnas till. Det ska bli så skönt.

Sen börjar en annan resa i mitt liv. Autonomi åter igen. Jag hoppas och tror att mycket kommer att falla på plats av sig självt bara genom att jag får ett eget hem. Äntligen känna sig vuxen och självständig igen.

Det har varit 13 turbulenta månader, samtidigt som jag inte kommit någonstans i livet. Jag har bara stått och stampat på samma plats. Nu börjar ett nytt kapitel i livet.

Kommentarer
Postat av: Kjell

Lycka till med flytten! Det kan kännas både spännade och ledsamt att lämna det gamla för det nya.

2008-03-07 @ 21:27:00
Postat av: sotis

Ja LYCKA till i morgon! Det skall bli sååå spännande att komma till din nya lägenhet. Det tycker även vi bloggläsare
ALLT kommer att bli bättre nu när du får ditt egna krypin

2008-03-07 @ 21:59:39
Postat av: Magnus

Glöm inte att lägga ut bilder på ditt nya boende, eller ifrån ditt boende..

2008-03-07 @ 23:33:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback