Mycket bättre

Jaha. Så var helgen över och en ny vecka har tagit sin början. För mig känns det bara gott. Jag har haft noll påsk i år. Så nu känns det bara bra att allt tagit slut och man kan sluta tänka på hur förbaskat trevligt alla andra har det. Nu är det jag som vinner mysligan eftersom jag fortfarande kan skrota omkring utan att göra mer än det som faller mig in.

Det där med helger är mindre trevligt när man inte har någon att fira dem med. Man känner sig mer ensam än någonsin. Men nu känns det ok igen. Denna veckan har jag inte så mycket inspikat direkt. Det är det där mötet i morgon klockan 11, jag ska väl sätta upp en tvättid, ta mig till La Stada för att äntligen ta tag i den där storstädningen hos tant mamma. Försöka få med mig de allra sista sakerna som finns där. Sen har jag all tid i världen att göra vad jag vill på.

Ute ligger snön tjockare än den gjort på hela vintern. Men vackert det är det, något annat kan man inte säga.

Så, livet känns med en gång mycket bättre. Mycket mer kan man inte begära.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback