När jag faktiskt fått nått gjort

Jodå. Det blev lite fart och fläkt på mig igår. Till att börja med så tog jag den långa promenaden bort till apoteket och hämtade lite mediciner. Det ligger en bit bort så det blev en uppfriskande vandring. Sen svängde jag förbi affären på vägen hem och köpte lite mjölk och annat.

Väl hemma igen så började jag sortera lite lådor och påsar, hittade bland annat en massa lakan och handukar. De lådor jag inte plockade upp ställde jag i det ena "lilla sovrummet". Det är en faslig massa böcker som helt enkelt inte får plats i bokhyllan så en sådan får jag införskaffa på IKEA nån gång frammåt våren när jag har pengar och tillgång till någon som kan åka med mig dit.

Så nu är det riktigt fint här hemma. Nu är det bara att ta låda för låda och packa upp lite när andan faller på. Jag tänkte ta alla lådor i köket idag.

Jag skulle behöva en dammsugare och lite städatrirailer för det är lite lortigt på golvet så jag får väl i alla fall köpa en mopp och rengöringsmedel. Sen har jag ju en dammsugare i det lilla träslottet som jag får hämta så snart någon kan hjälpa mig med det. Då ska jag passa på att hämta micron med.

Idag blev det en rejäl sovmorgon. Jag satt uppe och tjattrade i telefon med Polare M till 03.00 eller nått så det var gott att sova ut ordentligt.

Nä, här kan jag inte sitta och slappa. Dags att ta tag i dagen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback