Så får det bli

Rackarns. Jag får ingen ro i kroppen. Uppe och snurrar mest hela tiden, röker och grejar i köket. Ska det vara så svårt att få en gnutta vila? Hm, nu gnäller jag igen. Det är väl bra att vara full av liv liksom. Jag lurar på att ta den där duschen och knata till affären för att inhandla lite påsköl och lite kattmat. Bara för att det spritter i benen.

Men, jag ska lura och fundera en stund till. Kattmaten är ju inte slut här hemma och frågan är om jag verkligen behöver mer öl. Kanske vore det bäst att vakna nykter och glad i morgon istället för surögd och tvär än en dag? Fast... hm, det vore gott, nu när det är påsk och allt. Jo jag vet, jag lurar mig själv men jag bjuder på den läxan.

Nä, detta kräver läng eftertanke och kontemplation. Jag får nog ta en pilsner medan jag funderar. Det brukar lätta upp tänkandet, sätta sprätt på hjärnsubstansen med alla nervkopplingar och all kemi i skallen.

Så får det bli.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback