Så mycket bättre

Sådär jag, då vara man renskrubbad och fräsch igen. Bort med gammalt fyllesvett och ångesttårar. Ren, hel och pigg.

Nu ska jag bara sitta en stund med en cigarett och eftersvettas sen är det dags att dra på sig lite rena kläder och ge sig ut i snön och solen för den där promenaden till affären jag muttrat om hela morgonen.

Det känns lite bättre nu måste jag erkänna. Det är då märkligt vad livet går upp och ner utan att man kan göra så mycket åt det. Men det mesta överhettningen i systemet är över, tacka läkemedelsindustrin för det. Tur man lever i den tid man gör så att det går att göra nått åt sånt där innan det går överstyr.

Fasen, man skulle haft tops hemma. Jag riktigt känner hur öronen skriker efter ett tops eller tolv. Men, vissa saker kan man inte göra så mycket åt. Just nu så finns det inget tops i det Carlzonska hemmet och så får det vara. Jag menar, det skulle ju kunna vara värre. Sitta och gnälla efter tops på påskdagen. Hrmph.

Nä, nu var det kläder, cigg och lite vatten innan jag knatar ut i minusgraderna och släpar mig till affären och tillbaka igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback