Svaga lux

Ok. Jag lider av en kraftig brist på lampor. Visst är det mysigt med lite halvskymning sådär, men det betyder även att det enda stället jag kan läsa på är vid köksbänken vilket förtar läsglädjen lite. Jag har en vag aning om att jag har ett gäng lampor liggande i förråden hos före detta frun, så det gäller bara att få hit dem.

Fram tills dess får jag nöja mig med att läsa på dagtid eller som sagt hängande över diskbänken.

Men, man har ju tv och film att roa sig med på kvällstid. Det är inte så illa det heller. Man får helt enkelt göra det bästa av situationen och det finns ju större problem att oroa sig i världen än lite brist på ljus. Får jag bara köpt de där gipsskruvarna så kan jag sätta upp en lampa som jag har på väggen och skapa en perfekt läshörna i vardagsrummet.

För tusan, det skulle kunna vara tusen resor värre, den saken har jag lärt mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback