Träningsvärk

Hahahah. Vilken träningsvärk jag har. Helt otroligt. Idag är det ännu värre än igår. Jag hoppas vid gudarna att Kusin Esko och Polare M inte har lika ont som jag för då får jag ruggigt dåligt samvete.

Jag drömde inatt att jag var tillbaka på gymmet. Kanske mitt undermedvetna som försöker berätta nått för mig? Det är nog dags att återuppta träningen igen för i sämre form än jag är nu kan man nog inte bli tror jag.

Idag blir det krafttag trots allt. Jag måste få lite ordning här hemma. Igår gick tiden mest åt till att bara insupa atmosfären och bara finnas till. Men nu har jag tröttnat på alla lådor som står överallt så jag får göra något åt det helt enkelt.

Besticken har jag funnit, men inga tallrikar eller kastruller eller nått sånt. Kanske ligger det kvar i förrådet hos före detta frun. Jag måste hämta mina pryttlar så snabbt som möjligt. Till exempel har jag inget kökbord för tillfället. Det står på vinden hos före detta frun. Sen vet jag att hon vill bli av med sakerna med så det där får jag försöka lösa på något sätt.

Men innan jag gör något ska jag ta mig en kopp kaffe till. Hittade i alla fall en kastrull som jag kan värma lite vatten i. Vart espressomaskinen är har jag ingen aning om. Jag har inte hittat den här i alla fall. Än så länge. Men vem vet vad som gömmer sig i alla dessa lådor?

Sen ska jag leta upp en handuk och ta mig en dusch. Behöver sannerligen en sådan. Det blev inte av igår eftersom jag slocknade när jag lade mig för att vila en stund på eftermiddagen, sen vaknade jag inte förrän vid midnatt och då kan man ju inte sätta igång att duscha. Vill inte börja min karriär här med att reta upp grannarna.

Men jag har i alla fall bestämt mig för att strunta i att ta upp bäddsoffan. Vi gick ju bet på att få upp den i lördags eftersom den helt enkelt är både för tung och trappan dessuton är för trång. Så den blev stående i källaren. Men jag har märkt att jag sover rätt hyggligt på madrassen som tillhör soffan. Det är rejält tjock och dessutom bred och bra så jag kör på det tills jag fått hit sängarna som står på före detta fruns vind.

Så, nu får jag jaga bort latmasken i mig och sätta igång med dagen. Här kan man inte sitta och tjockna till inte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback