Den allra bästa sommaren

Jag gjorde en smart grej. Jag öppnade fönster och balkongdörr så att en varm vind kunde svepa genom lägenhten och skölja bort det unkna och gamla. Ingen dum idé alls.

Chips smet ut på balkongen direkt och lade sig under en av de två plaststolarna som står där och där ligger hon och myser. Själv njuter jag av den milda brisen som lyfter bakfyllans slöjor och ingjuter livsmod. Vi har sommar och har vi all tur i världen så slipper vi en skitsommar som det var förra året. Om allt går enligt planerna så ska jag och Gula faran inspektera omgivningarna och kanske finna små guldkorn som jag än så länge är djupt ovetande om.

Chips på balkongen


Livet på sommaren är så många gånger lättare att leva än den träliga tillvaron vi Svenskar lever under tiden mellan september till mars med ett riktigt lågvattenmärke i satans november. Nu vaknar man glatt till fåglars kvitter och solens varma strålar istället för att vakna i iskall svärta som man gör på vintern. Viss, livet erbjuder alla dessa problem som vi männiksor brottas med dagligen även på sommaren. Men nog känns det lättare att vara pank och sjuk i juni än det gör i november?

Utsikten jag möter varje morgon när jag sätter på morgonkaffet. Den ljuva Viskan


Så, nu sitter jag och njuter av alla kommande dagar som spelas upp i mitt inre. Inget är som väntans tider. Grillkvällar, promenader i skymningen, det trolska ljuset vid midsommar. Detta mina vänner ska bli den bästa sommaren i mitt liv har jag bestämt mig för.

Min lilla fläkt som garanterar sval sömn


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback